vrijdag 23 januari 2015

Verknocht voor & na vrijdag

Ik deel natuurlijk vaak de links naar Funda of plaats een foto van het eindresultaat als ik een te koop staande woning heb gestyled voor de verkoop, maar ik krijg steeds vaker de vraag voor het delen van de voor en na foto's van mijn werk.
Dat begrijp ik, ik hou er zelf ook van *smile*
Zo zit ik momenteel elke dinsdagavond paraat voor de TV makelaar "mission impossible op RTL 4.

Inmiddels heb ik een flinke groeiende verzameling met voor en na foto's van verkoopstylingen (ja, ook mission impossible ones) en ik kan ze moeilijk allemaal op mijn website plaatsen.  Zonde om niets leuks met dit beeldmateriaal te doen, vandaar mijn nieuwe wekelijkse rubriek: 
Verknocht Voor& Na -Vrijdag

In deze rubriek zal ik voor en na foto's laten zien van grote en kleine verkoopstylingen, ook vertel ik je de do's en don'ts.
Ik begin met de voorfoto van deze slaapkamer: 


Deze foto stond in de verkoopbrochure.
Het was tevens de enige foto van de master bedroom.

Zoals je ziet was de kamer vrij persoonlijk ingericht met primaire kleuren (geel en blauw)
Wat vooral opvalt aan de presentatie is het kolossale bed, de gele sprei en de blauwe gordijnen.
Maar is dat wat we in een verkooppresentatie willen laten opvallen?

Nee, helemaal niet! Wat ik met de presentatie voor deze kamer wil laten zien zijn: de leuke raampartij, de lichtinval, het feit dat de woning mooie paneeldeuren heeft, de leuke en knusse schuine wand en natuurlijk de ruimte in de kamer.  Dat alles wil ik online al laten zien om zodoende de aspirant koper te verleiden tot een bezichtiging.

Als je bovenstaande foto bekijkt en je verplaatst je even in een potentiĆ«le koper zul je merken dat het niet gemakkelijk is om nu je eigen bed en spulletjes in gedachten te kunnen plaatsen in deze ruimte. 
Probeer dit straks ook nog maar eens bij de Na-foto's.



Hier dan 1 van de "na" foto's. Dit is zoals ik dat noem een "trigger" foto, ik laat subtiel een aantal mooie elementen zien van de kamer, met als doel de online kijker te verleiden om de presentatie op Funda verder te bekijken en zodoende de kans te vergroten tot een echte bezichtiging. (Zonder kijkers immers geen kopers)


Op deze foto zie je de hele kamer, maar de "trigger" foto hoorde wat mij betreft wel bij de presentatie om de juiste sfeer te laten zien. (Want verkoop heeft alles met emotie en dus ook met sfeer te maken.)

Voor de aanpak was dit de situatie:
De woning stond ruim twee jaar tevergeefs te koop.
Woning is gekocht door mijn opdrachtgever voor de verkoop.
Mijn opdrachtgever kent het voordeel van een goede verkooppresentatie en schakelde Verknocht in.

Wat is er gedaan?
Schilderwerk (in deze kamer is er gesaust met latex RAL 9010 over het behang heen)
De oude meubelen zijn verwijderd en er is gebruik gemaakt van meubelverhuur.
Media campagne in de krant.

Resultaat:
15 rondleidingen op 2 kijkzaterdagen
Binnen 2 weken verkocht.

Mocht je het leuk vinden laat een reactie achter, ik ben erg benieuwd wat voor gevoel de voorfoto bij je oproept en welk gevoel je krijgt van de na-foto. 
Ook ben ik benieuwd of jullie het leuk vinden dat ik in deze nieuwe rubriek wekelijks ga plaatsen.

Lieve groet Marit, fijn weekend alvast!


10 opmerkingen:

  1. Wat een mega verschil, je waant je in een heel ander huis. Mijn complimenten! En of ik voor en na foto's leuk vind? Zeker weten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het erg leuk om te zien. De eerste foto geeft me een ouderwets, beklemmend gevoel.
    De tweede foto geeft me een open en licht gevoel. Goed gedaan dus. En het resultaat is er dan ook naar dat de woning binnen twee weken verkocht is.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjoh, wat een verschil! Heerlijk opgefrist, leuk gedaan!

    Groetjes,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een verschil! Heel mooi gedaan.
    Wat goed om met wat witte verf en andere accessoires zo'n geweldig effect te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dol op voor-na foto's, wat gaaf dat je dit talent hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je vragen of wil je reageren, laat hier je reactie achter: