vrijdag 6 maart 2015

Voor en na vrijdag #6, 3 tips voor je eigen verkooppresentatie én een bonustip!




Het is weer tijd voor voor en na vrijdag en de tip van de week....deze keer krijg je van mij 3 tips plus een bonustip voor de presentatie van jouw woning.

Deze week in de voor en na vrijdag de badkamer....lees verder





Bij deze voor en na zie je de originele voorfoto's die gebruikt zijn en de originele na foto's die gebruikt gaan worden bij de presentatie. Het geeft dus een reëel vergelijk.


De badkamer hoeft dus echt niet heel erg nieuw te zijn om toch de mogelijkheden te laten zien enneh....die balk! <3


Tip 1 is: zorg naast functionele beelden ook voor wat "spanning" in het beeld.
 de makelaar of de verkoper zelf wil vaak het liefst alles laten zien in zo weinig mogelijk beelden. Ik kies hier met mijn styling en fotografie voor de eerste foto van de badkamer juist voor een foto die "triggert" , ik wil doorklikken naar de volgende foto. Terwijl ik eigenlijk nog niet eens weet dat er twee wastafels zijn, dat is helemaal niet erg, dat komt in de volgende beelden.


Tip 2: Zorg voor in ieder geval 1 overzichtsfoto waarin je ziet dat het daglicht binnen valt.
Zorg dus dat je in ieder geval 1 overzichtsfoto van de badkamer in je presentatie hebt, dit lukt eigenlijk bijna niet met een gewone camera in een kleine ruimte. Verknocht werkt dan ook met een speciale lens, zodat de ruimte breed in beeld komt, zonder deze uit zijn verband te trekken.
Hiermee voorkom je dat in dit geval het klapstoeltje en de beugel aan de muur de aandacht trekken. Deze zijn nog steeds aanwezig, maar wil ik niet te dominant in beeld. Ik wil niet dat de kijker dat onthoudt, dat leidt af van de verkoop en dat willen we niet. Wat wil ik wel dat er onthouden wordt..... het daglicht, de ruimte, de balk en de mogelijkheden.



Tip 3: Ruim je persoonlijke spulletjes op voor de foto en de bezichtigingen.
Hiermee bedoel ik je shampooflessen, tandenborstels, wasmand etc. haal ze weg voor de foto's en ook voor de bezichtigingen. Dit leidt namelijk écht af van de verkoop. Kijk zelf maar eens naar de voorfoto, het duurt langer voor je de pluspunten ziet, omdat de persoonlijk spullen van de bewoners de aandacht trekken.  Ik wil niet dat de kijker tijd heeft om te denken: oh, Odorex en Nivea.... Nee, ik wil dat ze in 1 oogopslag zien, WOW.... die balk en dat raam en die ruimte!....
Oh ja......
bonustip: sluit het deksel van je toilet!


Tot slot.........
..... Mocht je nog steeds denken: "daar kijken ze wel doorheen........ "
Er zijn inderdaad meerdere mensen die hier door heen kijken, maar geloof me..... ik zie het elke dag, Héél veel mensen niet en deze mensen zullen dus al tijdens de presentatie op internet afhaken (schrik niet, maar dit gebeurt al binnen enkele seconden!)
Ook bij de mensen die wel er wel goed "doorheen" kunnen kijken creëer je toch een barrière, omdat ze eerst door jouw spullen heen moeten kijken..... Ze moeten dan toch wel erg geïnteresseerd zijn in het type huis wat je biedt... Je maakt je doelgroep  dus aanzienlijk kleiner.
Een goede eerste indruk maak je echt maar 1 keer.  
Je ziet het nu waarschijnlijk zelf in de voorbeelden, maar mensen denken vaak......bij mij is het niet nodig hoor en dat is in de meeste gevalleneigen huis "blindheid" 
zorg dat ze  in 1 oogopslag niet jouw spullen zien, maar de mooie punten van je woning, kijk.....dát verkoopt!

Fijn weekend lieve mensen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb je vragen of wil je reageren, laat hier je reactie achter: