vrijdag 13 maart 2015

Voor & Na vrijdag #7 en de vergelijking: verkoopstyling vs make-up

Deze week laat ik je een voor en na zien van een leegstaande woning.
Mijn droom om eigen inboedels te kunnen samenstellen om deze te gebruiken voor het inrichten en stylen van leegstaande koopwoningen is eind 2014  al in vervulling gegaan! 
Je kunt je wel voorstellen dat het samenstellen van deze interieurs een feest is voor mij. 

Ik combineer het geheel door gebruik te maken van zowel de wat duurdere eye catchers als  mooie, maar voordeligere items. Een bank hoeft in dit geval natuurlijk alleen maar mooi te zijn en de zitkwaliteit is van minder belang. Terwijl een zeeppompje, mooie vormgegeven stoel of een mooie sprei of vloerkleed juist wel weer van een toonaangevend merk mag zijn wat de juiste sfeer weergeeft en zodoende de woning van zijn mooiste kant belicht! Juist die mix geeft een mooi resultaat en zorgt dat de prijzen voor de klant betaalbaar blijven. Het interieur mag bij een verkooppresentatie nooit afleiden van de woning, het is juist de kunst dat het interieur de mooie punten van de woning accentueert!



Vergelijk het maar met een mooie natuurlijke make-up, helemaal zónder make-up zijn we (tenminste ik ;-) minder mooi.
Een keer flink uitpakken met opvallende make-up is leuk, maar op de momenten dat je je jezélf wil laten zien of eigenlijk jezelf moet "verkopen" (bijvoorbeeld bij een sollicitatiegesprek) moet het niet té opvallend zijn, het doel is om jezelf van je beste kant te laten zien en dat doe je door de mooie punten van jezelf te accentueren en de minder mooie puntjes te camoufleren. Nou, dat is eigenlijk wat ik doe, maar dan voor het te koop staande huis ;-)


Ik biedt een compleet pakket aan inclusief transport, inboedelverzekering en we vervangen verlichting en gordijnrailsen waar nodig. (nou ja....we, dat doet mijn man ;-) In het pakket zit naast het inrichten, stylen en de fotografie, 3 maanden huur van de meubelen en accessoires inbegrepen
Kosten voor een gemiddelde woning zijn: €2239 incl. BTW



Natuurlijk realiseer ik me dat dit écht wel een investering, toch levert het in de praktijk geld op! Het blijkt dat mensen het heel moeilijk vinden om de ruimte van een leegstaande woning goed in te kunnen schatten, hierdoor lijkt voor veel mensen de ruimte kleiner dan deze in werkelijkheid is, waardoor veel mensen "afhaken"
Ook vallen alle kleine gebreken extra op in een lege ruimte.
In de praktijk blijkt dat meubelverhuur echt heel goed werkt, gemiddeld zijn alle woningen die ik met meubelverhuur heb ingericht binnen 3 weken tegen een hele goede prijs verkocht! 

Leegstand is nooit goed voor je woning, om het nog maar niet over de dubbele lasten en het blijvende onderhoud te hebben. 

Ook krijg ik regelmatig de vraag om een voormalige "seniorenwoning" in te richten. Als oudere mensen naar een verzorgingstehuis vertrekken blijven er vaak meubelen achter, vaak uit gemak, maar ook met het idee dat de woning mét meubelen beter verkoopt. Dat klopt inderdaad, maar in de praktijk blijken dít helaas juist vaak meubelen te zijn die de verkoop belemmeren. (vergelijk het maar even met blauwe oogschaduw en knalrode lippen voor je sollicitatie) De volgende dag is je make-up onthouden, maar hoe je er verder uitzag? Dat gebeurt dus ook echt met de woning en als de blauwe oogschaduw niet in de smaak viel is het dus helaas niet gelukt!



Ach, ik kan hier uren over doorgaan, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien....
Wil je meer weten? Neem gerust vrijblijvend contact op met me. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb je vragen of wil je reageren, laat hier je reactie achter: